SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego Rady Miejskiej w Witkowie za 2005r.
Zgodnie z zatwierdzonym przez Radę Miejską planem pracy, Komisja odbyła w 2005r. 15 posiedzeń.
Głównymi tematami posiedzeń było: - rozliczenie finansowe wydatków na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2004r. - finansowe podsumowanie sezonu letniego i sytuacja finansowa OK,SiR-u poza sezonem; - okresowe sprawdzanie inwestycji realizowanych w 2005r.; - ocena realizacji budżetu za I kwartał, za półrocze i za III kwartały 2005r.; - okresowe oceny sytuacji finansowej Zakładu Gospodarki Komunalnej, sytuacji finansowej placówek oświatowych, sytuacji finansowej Ośrodka Pomocy Społecznej i Biblioteki; - zapoznanie się z planowanymi remontami w szkołach; - zapoznanie się z działalnością powołanej przez Burmistrza Komisji Mieszkaniowej; - analiza sytuacji mieszkaniowej na terenie gminy; - informacja na temat mienia komunalnego przeznaczonego do sprzedaży oraz na temat kosztów utrzymania budynków komunalnych; - ocena bezpieczeństwa i kosztów dowozu dzieci do szkół; - okresowe informacje o organizowanych przez gminę przetargach; - wypracowanie propozycji stawek podatków lokalnych i opłat na 2006r.; - ocena ściągalności podatków i umorzenia podatkowe; - ocena kosztów utrzymania sali sportowej w Mielżynie; - ocena stanu dróg na terenie gminy; - zapoznanie się ze zgłoszonymi przez Sołectwa i Osiedla propozycjami zadań do projektu budżetu gminy i miasta na 2006r. oraz wypracowanie opinii na temat projektu tego budżetu; - opracowanie planu pracy Komisji na I półrocze 2006r. i zaopiniowanie planu pracy Rady na I półrocze 2006r.; - okresowe zapoznawanie się z realizacją wniosków, zgłoszonych przez Komisję.
W ramach przygotowań do sesji Rady Miejskiej, na przedsesyjnych posiedzeniach Komisja wypracowywała opinie na tematy będące przedmiotem obrad kolejnych sesji Rady. Posiedzenia były też okazją do omawiania bieżących spraw związanych z funkcjonowaniem gminy, do przekazywania uwag, wniosków i spostrzeżeń mieszkańców gminy.
W zależności od tematyki, w posiedzeniach uczestniczyli: Burmistrz Gminy i Miasta, Zastępca Burmistrza, Skarbnik Gminy i Miasta, pracownicy Urzędu, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Gnieźnie, przedstawiciele Towarzystwa Miłośników Kolejki Wąskotorowej, dyrektorzy szkół, dyrektor Biblioteki Publicznej, dyrektor OK,SiR-u, kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej.
Na posiedzeniach zgłoszono szereg wniosków, które były realizowane sukcesywnie, w miarę możliwości. Część wniosków wymagających dużych środków finansowych oczekuje na realizację.
Dziękuję!
Zastępca Przewodniczącego Komisji Grzegorz Kaźmierczak
|